AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020

AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020 - Assalamualaikum dan selamat sejahtera korang. Fuh, masih tak hilang penat hujung tahun bawa ke awal tahun 2020. Penuh aktiviti keluarga,anak sekolah, kerja. Kerja dalam bidang AIA ni, bukanlah satu pekerjaan boleh goyang kaki ye. Cuma masa tu, boleh flexible lah sket ! 3 Januari baru ni, mummy attend AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020. Di mana mummy antara 5000 ejen yang terpilih untuk sertainya. Alhamdulillah syukur, sebenarnya..mummy tak pernah nak berangan jadi TOP1 ke TOP 10 mahupun TOP 5000 ejen seluruh Malaysia. Apa yang mummy tahu, masuk industri AIA untuk income sendiri (gaji), untuk bantu orang dan flexible time dengan family serta 'me time' (boleh pi SPA rehatkan diri..entri SPA nanti lah ye ) !

AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020



AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020 ni merupakan seperti meeting besar. Pengumuman, produk apa yang bakal keluar dan apakah contest yang akan diadakan pada tahun ini. Jenuh nak hadam sebenarnya hari pertama memang blur lah kan. Tapi, tak apa as long as ada idea dan dah tahu apa good news untuk tahun 2020.

Yang paling penting kumpul 4 CPD hours pada hari tersebut. Oiiii, ejen pun kena kumpul 30 CPD hours tau. Belum masuk test untuk produk baru lagi. Failed test, memang ko tak boleh jual produk baru. Dalam sistem ko non hadooo !

1 test mummy dah selamat lulus pun. Alhamdulillah ! Boleh dah share dengan client dan bakal client tentang features new produk. Semua kena ada ilmu ye !


Door gifts dari AIA !



Antara program pada hari tersebut. Whole day. Tap mummy datang untuk kick off je. Lelain tak join !




Sempat abadiakn gambar group kecil kami. Gambar group besar kami ntah mana ntah. Tak pe lah ! Kami ni dari Caliph Group. Tapi District Manager (DM) kami pindah ke tempat lain. Makanya, kami tukar nama ke Alpha & FM Group. 

Tanpa DM, kami direct under AIA terus !

Sedikit update entri tentang career mummy di pembukaan tahun 2020. Hehe.

Doakan mummy maju jaya ye ! Mummy pun doakan korang yang membaca entri ini akan lebih maju, di murahkan rezeki dan juga di berikan kesihatan yang baik !

mana yang nak medical card, hibah, insurance pelajar, insurance accident, insurance simpanan, insurang investment. Roger aje ye ! 




6 comments on "AIA NATIONAL BUSINESS KICK OFF 2020"
  1. Aamiin Ya Rabb.. tahniah Linda.. ❤

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah siapa sangka kan...
    rezeki Allah itu luas, cuma kita kena lebib berusaha...
    Nieyl doakan semoga akan sentiasa success dalam apa juga yg akak lalukan...
    Insya'Allah bila nieyl dah stabil dapat kerja yang baru nieyl memang nak amek pakej insurans dgn akk...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah semoga akak terus maju dalam AIA ni

    ReplyDelete
  4. All the best linda..semoga terus success

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com