SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE

SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE | Eh, mummy ini,,pantang ada produk penjagaan untuk kulit muka, ye! Zassss terus, mummy akan mencubanya.  Aih, kalau set yang sesuai ntuk semua jenis kulit ini apalah salahnya mummy mencuba. Betul, tak? Lelagi Cosmoderm ini, dahlah di iktiraf halal, tiada bahan mencurigakan, tiada paraben,bebas SLS lagi tau. Apa yang paling best produk terbaharu Cosmoderm kali ini adalah ianya di datangkan dengan warna favorite mummy PINK ! Aumssss....

SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE 


SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE


Apa yang membuatkan mummy teruja dengan SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE? Haaa,,,kalau korang nak tahu, mummy sebenarnya tertarik dengan bahan utama dalam Cosmoderm Skinlab kerana mempunyai prebiotik dan calamine. Eh, macam mana 2 bahan ini ada dalam 1 produk Cosmoderm?

Sebenarnya, PREBIOTIK bukan sahaja untuk makan dan baik untuk perut sahaja, ye ! Malah untuk kecantikan luaran pun prebiotik ini sangatlah penting. Ianya dikenali sebagai makanan untuk Bakteria Baik untuk ekosistem mikro kulit yang membantu:

-Merangsang pertahanan semula jadi kulit
-Meningkatkan kecerahan kulit
-Dan memastikan mikrobioma kulit seimbang


CALAMINE pula sering kita kaitkan dengan lotion ruam untuk gatal-gatal atau pun chicken pox. Tapi, calamine ini mempunyai khasita yang penting juga untuk kulit wajah kita. Dalam Cosmoderm, ianya digunakan untuk manfaat kulit seperti :-

-Meredakan kegatalan & iritasi pada kulit
-Mengurangkan kegatalan & kemerahan kulit
-Dan juga menenangkan kulit dari kesan sunburn.


4 PRODUK DALAM SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE


Jika kulit korang jenis sensitif (atau apa jua jenis kulit pun boleh pakai)mummy sarankan untuk menggunkan 4 poduk yang ada dalam SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE iaitu :-

SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE


#1 Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Foaming Cleanser
Langkah satu adalah menggunakan Perfect Balanced Foaming Cleanser. pencuci muka ini sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Ianya bebas paraben, fragrance, SLS / SLES dan artifial colorant. 

Selain membersihkan kulit muka dari kotoran dan cela secara mendalam, fungsi lain pembersih ini mampu mengurangkan penghasilan minyak berlebihan di muka, mengurangkan kemerahan seterusnya meningkatkan fungsi kulit untuk menyerap segala nutrien.

Cara penggunaan 
Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Foaming Cleanser :

Picit sedikit 
Perfect Balanced Foaming Cleanser ke tapak tangan dan gosok ke seluruh kulit muka. Kemudian bilas dengan air bersih.


SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE

#2 Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Toning Lotion
Langkah kedua terpenting dalam regim penjagaan kulit adalah dengan menggunakan toner. Perfect Balanced Toning Lotion dari Cosmoderm ini juga bebas paraben, fragrance dan artifial colorant.

Perfect Balanced Toning Lotion diformulasi dengan calamine dan 20,000ppm prebiotik yang bertindak melegakan kemerahan, meningkatkan kelembapan, merangsang keupayaan fungsi penyerapan kulit serta meningkatkan pertahanan semulajadi dengan mengekalkan keseimbangan mikrobioma kulit.

Cara penggunaan Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Toning Lotion:

Lepas bersihkan muka, tuang sedikit toning lotion ke telapak tangan. Tepuk perlahan ke atas kulit muka. Pastikan goncang sebelum digunakan.

SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE

#3 Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Soothing WOW Cream

Langkah ketiga, gunakan Perfect Balanced Soothing WOW Cream . Krim ini bertindak untuk melembapkan kulit wajah. Perfect Balanced Soothing WOW Cream diformulasikan dengan calamine pekat dan 30,000ppm yang bertindak menenangkan dan melegakan kulit sambil memperbaiki daya ketahanan kulit.

Dengan 3x peningkatan kelembapan kulit, krim ini dapat membantu mengembalikan kelembapan kulit yang hilang serta mengurangkan cela pada permukaan kulit.

Cara penggunaan Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Soothing WOW Cream :

Sapukan Perfect Balanced Soothing WOW Cream dengan rata ke seluruh wajah dan leher. Sesuai untuk kegunaan siang & malam.

SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE


#4 Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced Sun Milk SPF25PA++

Langkah keempat, gunakan Perfect Balanced Sun Milk SPF25PA++ yang merupakan pelindungan kepada kulit wajah. Ianya berfungsi melindungi kulit daripada bahaya sinar UVA dan UVB.

Sun milk ini juga mampu meningkatkan perlindungan permukaan kulit daripada tekanan persekitaran serta membantu menghilangkan selaran matahari dan mengatask masalah kulit kering.

Cara penggunaan Cosmoderm SkinLab 
Perfect Balanced Sun Milk SPF25PA++:

Dengan jumlah yang mencukupi, sapu rata sun milk ke seluruh wajah.




Cara Menggunakan Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced.


Cara menggunakan produk Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced untuk produk 1 , 2 dan 4 pada waktu siang. Makakala 1, 2 dan 3 pada waktu malam.

Aih,,senang bangat bila ada nombor ini kan, pastinya pemakaiannya tidak perlu risau ataupun terlupa step. Follow di nombornya sahaja !

Di mana boleh dapatkan produk Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced ini? Ha...COsmoderm ini adalah jenama yang tidak asing lagi di kalangan rakyat Malaysia. Produk ini juga terdapat di kebnyakan pasaraya besar serta di farmasi terkemuka 

Atau nak online sahaja pun boleh, pergi sahaja di Shopee. Di hujung jari je, dah boleh order Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced ini.

Jangan lupa ye, ikuti promosi terkini dari Cosmoderm di :-
4 comments on "SET PENJAGAAN MUKA TERBAHARU COSMODERM SKINLAB PERFECT BALANCED MENGANDUNGI PREBIOTIC DAN CALAMINE"
  1. Best sangat cosmoderm skin perfect balanced ni

    ReplyDelete
  2. Comel aja box dari Cosmoderm nie kan.. Kak Sue pun baru nak cuba juga nie..

    ReplyDelete
  3. cantiknya packaging dia.. best la ada calamin dan probiotik

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com