5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL

5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL - Assalamualaikum semua ! Apa khabar? Harapnya semua sihat walafiat. Lama sangat kita kena duduk di rumah,kan? Penat, stress, semua ada. Aih, bilalah boleh dapat keluar dari rumah, macam dulu? Mujur , sebelum kes Covid-19 berleluasa di Malaysia. Kami sekeluarga sempat balik kampung suami di Taiping. Lama juga tak balik ke kampung suami. Dekat setahun jugalah. Alang-alang dah berada di belah utara tu. Kami juga sempat Staycation di Langkawi sebelum virus Covid-19 semakin teruk di Malaysia. Masa tu, kerajaan Malaysia benarkan aktiviti merentas negeri. Mula-mula kami plan, nak menginap di The Datai Langkawi . Tetapi, kami kurang bernasib baik, The Datai Langkawi fully booked ! Tak mengapalah, kita pergi ke next lists.. Antara hotel dalam lists 5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL


5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL

5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL


Kriteria keluarga kami, kalau bab bercuti ini tak kisah sangatlah bab harga hotel. Murah ke mahal ke. Kami akan siapkan bajet terlebih dahulu. Contoh, jika bajet kami RM500 untuk hotel. Jika harga hotel tersebut berharga RM250. Kami hanya boleh ambil untuk 2 malam sahaja. Manakala, jika kami dapat hotel yang berharga RM100/malam. Maknanya, kami boleh menginap selama 5 malam. Yang menjadi keutamaan sebenar dalam keluarga kami bila bercuti , mesti nak cari bilik hotel yang ada WiFi dan ada swimming pool.

Okay di sini, ada 5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL . Ini , antara sebahagian lists hotel di Langkawi yang menjadi pilihan kami untuk bercuti.


5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL


PENARAK BAMBOO BEACH KUAH LANGKAWI
Bagi yang ada anak kecil macam kami, korang boleh cuba menginap di Penarak Bamboo Beach. Terletak di Kuah, Langkawi. Tidak jauh dari banda Kuah dan juga jeti Kuah Langkawi.

Hotel ini sebelah laut kampung nelayan(tak boleh mandi) . Sangat tenang dan jauh dari kesibukan. Ia juga mempunyai pelbagai kemudahan menarik seperti WiFi percuma, swimming pool, televisyen, peti ais, sterika, papan menggosok pakaian, almari, tempat parking dan banyak lagi.

Harga semalam untuk bilik keluarga adalah dari RM180

LANGKAWI YATCH CLUB HOTEL, KUAH LANGKAWI
Langkawi Yatch Club Hotel ini juga terletak di bahagian Kuah Langkawi. Sangat dekat dengan Terminal Feri Jeti Langkawi.

Terletak berdekatan dengan laut (tak boleh mandi juga). Tetapi korang boleh menikmati pemandangan yang indah seperti sunset di kawasan ini.

Di hotel ini, ada banyak kemudahan yang sesuai untuk percutian keluarga dan juga yang mempunyai anak kecil. Antaranya, Wi-Fi, televisyen, swimming pool, parking, tempat sarapan pagi dan banyak lagi.

Harga Langkawi Yatch Club Hotel bermula dari RM140

5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL

ADINA CHENANG LANGKAWI
Adina Motel Cenang Langkawi ini, terletak di seberang pantai Cenang. Jika menginap di sini, boleh jalan kaki sahaja untuk ke Pantai Cenang.

5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL

Bilik hotel ini, sangat luas, besar dan sangat selesa . Sangat sesuai bagi yang berkeluaga dan anak kecil seperti kami.

Hotel ini di lengkapi dengan kemudahan parking, Wi-Fi, swimming pool, mandian panas, sejuk, televisyen, jug memasak air panas dan banyak lagi.

Harga bilik keluarga di sini serendah RM150

EAGLE BAY KUAH, LANGKAWI
EAGLE BAY HOTEL terletak di KUAH, LANGKAWI. Hotel ini tidak jauh dari Terminal Jeti Kuah. Sangat strategik dekat dengan pelbagai deretan kedai makan, fast foos dan kedai serbaneka.

Hotel ini mempunyai fasiliti Wi-Fi, swimming pool, televisyen, lif, tangga dan banyak lagi kemudahan asas lain

Harga hotel ini, bermula dari RM150

WHITE LODGE CENANG LANGKAWI

WHITE LODGE terletak berdekatan di Pantai Cenang Langkawi. Nak ke pantai Cenang hanya mengambil masa beberapa minit secara berjalan kaki sahaja. Best, kan !

Banyak kemudahan fasiliti yang terdapat di sini seperti Wi_fi, swimming pool, televisyen, pantai, perkhidmatan dobi, wake up service dan banyak lagi

Harga semalam dari RM140

Bagi yang mencari hotel, tempat bercuti bersama keluarga dan anak kecil seperti kami yang mengutamakan Wi-Fi, tempat parking dan juga swimming pool. Korang boleh simpan info ini ye !

Bila dah boleh rentas negeri nanti, bolehlah kita pergi ye ! Jomlah kita doakan semoga wabak pandemik ini tiada lagi di muka bumi ini. Amin !
1 comment on "5 HOTEL MENARIK DI LANGKAWI UNTUK BERCUTI BERSAMA KELUARGA DAN ANAK KECIL ! ADA WIFI, SWIMMING POOL"
  1. Menariknya. Pernah ke Langkawi lama dulu tahun 2017 kot. Tak ingat nama chalet tu kat area Cenang.

    Nanti kalau dapat rentas negeri, nak plan ke Langkawi lah

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com