Binary Option: Definisi, Bagaimana Ia Berfungsi dan Petua Memilih Broker

Binary Option: Definisi, Bagaimana Ia Berfungsi dan Petua Memilih Broker


Binary Option: Definisi, Bagaimana Ia Berfungsi dan Petua Memilih Broker

Terdapat banyak cara yang semua orang lakukan untuk mendapatkan wang dan salah satunya adalah dengan menjadi seorang peniaga. Dalam perdagangan itu sendiri, terdapat banyak cara yang boleh dilakukan dan salah satunya adalah pilihan binari. Untuk pilihan binari, ini memang tidak sama antara Indonesia dan Malaysia


Terdapat beberapa perbandingan broker untuk perniagaan pilihan binari Malaysia dan Indonesia. Untuk mengetahui perbandingan, anda perlu mengetahui pelbagai perkara yang berkaitan dengan pilihan binari.

Maklumat ini termasuk pemahaman, cara ia berfungsi dan perkara lain yang berkaitan dengan pilihan binari. Daripada semua maklumat ini, anda juga boleh mengetahui tentang cara memilih broker terbaik.

 

 

Apakah Pilihan Binari?

 

Seperti yang dilaporkan oleh Investopedia, pilihan binari ini adalah instrumen kewangan yang membolehkan peniaga membuat keuntungan. Keuntungan diperoleh daripada turun naik harga pasaran global sama ada apabila ia naik atau turun daripada kedudukan sebelumnya.

 

Oleh itu, perdagangan jenis ini lebih kepada meneka atau membuat spekulasi mengenai harga aset tertentu. Bentuk tekaan ini juga berdasarkan masa yang ditetapkan bermula dari 15 saat hingga beberapa minit pada masa hadapan.

 

Pada pandangan pertama, perdagangan ini kedengaran mudah kerana anda hanya meneka naik atau turun dari kedudukan sebelumnya. Tetapi ia tidak semudah itu kerana seorang peniaga perlu mempunyai kemahiran yang mencukupi.

 

Keperluan untuk kemahiran ini diperlukan kerana perdagangan yang satu ini berbeza dengan apa yang wujud secara umum, sama ada saham atau forex. Bentuk perbezaan termasuk kos, risiko, jenis aset, pembayaran dan lain-lain.

 

Sebenarnya, jika anda memberi perhatian kepada pilihan binari ini, peniaga hanya membuat spekulasi mengenai pergerakan harga aset. Oleh itu, peniaga tidak membeli aset di platform.

 

Beberapa aset sedia ada termasuk indeks saham, mata wang, komoditi dan mata wang kripto. Jika ramalan anda betul, semua aset ini akan mendapat 60% hingga 90% daripada jumlah wang yang didagangkan.

 

Walau bagaimanapun, jika ramalan anda adalah bahawa semua wang yang didagangkan akan hilang secara keseluruhannya. Sebagai contoh, anda berdagang 100,000 dan ramalan adalah betul, anda boleh mendapat antara 70,000 dan 90,000 dan jika salah, wang itu hilang sepenuhnya.

 

Bagaimana Pilihan Perduaan Berfungsi

Sebelum anda menyelami dunia perdagangan binari, anda sebenarnya perlu mengetahui beberapa perkara. Sebagai contoh, harga aset ditentukan oleh pasaran, masa tamat tempoh dan harga mogok.

 

Oleh itu, anda perlu menentukan aset yang hendak dipilih untuk berdagang. Selepas itu, pilih juga masa yang berkaitan dari yang paling kecil hingga yang paling lama.

Daripada pilihan ini, anda hanya perlu menentukan ramalan harga aset yang dipilih. Jadi keuntungan atau tidak ditentukan daripada pilihan ini bergantung kepada sama ada aset akan naik atau turun.

 

Untuk memudahkan, sebagai contoh, anda membeli aset dalam bentuk mata wang USD di broker X. Pada masa itu harganya ialah USD 15,500 dan dalam posisi ini anda boleh memilih masa tamat tempoh dan wang untuk diniagakan.

 

Selepas penentuan itu, anda hanya perlu memilih sama ada aset itu akan meningkat atau berkurangan daripada kedudukan asalnya. Jika betul ia akan mendapat untung dan jika salah, wang akan dirampas.

 

Jika anda betul dalam berdagang, anda akan mendapat keuntungan 60% hingga 90%. Sehingga apabila anda bertarung 100 ribu, keuntungannya bermula dari 60 ribu hingga 90 ribu rupiah.

 

 

Petua untuk Memilih Broker Pilihan Perduaan

 

Selepas memahami maksud dan cara kerja pilihan binari, anda juga perlu mengetahui petua untuk memilihnya. Dengan tips ini, nanti anda tidak akan silap dan wang yang diniagakan akan kekal selamat.

 

Untuk butiran lanjut, berikut ialah beberapa petua yang boleh anda lakukan sebelum berdagang dalam pilihan binari:

 

Broker Dipercayai

Satu rujukan penting dalam memilih broker ialah sama ada platform itu dipercayai atau tidak. Untuk mengukur ini, sudah tentu terdapat banyak perkara seperti pengeluaran atau deposit yang cepat dan mudah. Di samping itu, broker boleh dipanggil dipercayai jika terdapat bukti bahawa pengeluaran wang untuk jumlah tertentu sebenarnya telah dipindahkan.

Ada kesahihannya

 

Dalam memilih broker ini, perkara yang perlu diambil kira adalah berkaitan dengan kesahihan. Untuk kesahan, ini sebenarnya berkaitan sama ada broker ini disokong oleh syarikat tertentu atau tidak.

 

Secara amnya, broker di bawah syarikat kewangan tertentu boleh mempercayai platform ini. Kalau macam tu, bila dah dapat untung tak susah pun bila ada proses pengeluaran dana.

 

Perkhidmatan Lengkap

Walau apa pun, jika perkhidmatan itu lengkap, sebarang aktiviti jual beli akan menjadi lebih mudah dan selesa. Borang tersebut boleh dalam bentuk sembang langsung, pembukaan akaun dalam talian, Soal Jawab, perkhidmatan pelanggan responsif dan lain-lain.

 

Selain itu, pastikan broker ini memberikan kemudahan dari segi akses akaun. Sebagai contoh, broker ini boleh diakses dari telefon pintar melalui aplikasi dan juga boleh didapati di laman web rasmi.

 

Jika ini berlaku maka aktiviti jual beli boleh menjadi lebih mudah dan boleh dilakukan pada bila-bila masa. Bukan itu sahaja, model dagangan seperti ini secara automatik bermakna jumlah wang yang didagangkan boleh menjadi agak besar kerana secara amnya lebih ramai yang menggunakan telefon pintar.

 

Ulasan Pelanggan yang Baik

 

Pelanggan adalah salah satu rujukan dalam memilih broker apabila berdagang dalam pilihan binari. Atas sebab ini, dalam menilai sama ada broker itu bagus atau tidak, anda boleh melihat ulasan daripada setiap pelanggan.

Untuk semakan, ia boleh dari aplikasi pada telefon pintar atau melalui laman web di internet. Daripada semakan ini, anda hanya perlu membuat keputusan yang mana platform terbaik untuk dipilih.

Sebab semakan itu menjadi ukuran kerana pelanggan menikmati semua perkhidmatan di dalamnya. Jika ia bagus, mereka akan memberi komen dan menyatakan sama ada platform itu berbaloi untuk dipilih.

 

Peratusannya Tinggi

Seperti yang dijelaskan dalam bahagian bahawa peratusan keuntungan dalam pilihan binari adalah antara 60% dan 90%. Oleh itu, anda boleh memilih broker dengan peratusan tertinggi.

Dengan cara ini, anda boleh mendapat manfaat daripada broker dengan lebih mudah. Tetapi di sebalik keuntungan besar, secara amnya carta pada aset ini agak sukar untuk dianalisis. Oleh itu kesukaran ini adalah berkadar terus dengan keuntungan besar.

 

Aset Pelbagai

Cara lain untuk memilih broker ialah jumlah aset yang didagangkan. Dengan aset seperti ini, sudah tentu ada pilihan untuk anda memilih mana yang berbaloi untuk dipilih.

 

Selain itu, banyak aset juga menjadi sebahagian daripada memudahkan peniaga untuk berdagang di dalamnya. Lebih banyak aset yang tersedia, lebih banyak pilihan yang ada untuk setiap pedagang dalam memilih broker.

 

Jadi pilihan binari ini sebenarnya sama seperti platform dagangan lain, cuma di bahagian ini peniaga meramalkan harga. Untuk cara ia berfungsi, ia hanya tinggal untuk menentukan sama ada aset itu akan naik atau turun dan kemudian menentukan jumlah wang yang akan didagangkan.

 

 

 

Be First to Post Comment !
Post a Comment

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com