KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! - Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susa...

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! - Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !


KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !

RESEPI KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !

Kastard Jagung sedap di makan ketika sejuk. Resipi Kastard jagung sangat mudah tau, tak perlu masuk oven, di bakar atau di kukus pun. Bahan nak buat Kastard Jagung ni pun, senang je. Boleh dapati di mana-mana pasaraya. Jom kita tengok resepi dan cara buat KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! 

Bahan-bahan KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! 

1 tin Jagung Sweet Corn (Ayam Brand)
1 tin Susu Cair
3 Cawan Air
1 cawan gula pasir
1 1/2 cawan Tepung Kastard

CARA BUAT KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! 



KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !


CARA MASAK KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK ! 

Nak masak Kastard Jagung ni senang je ! Tak sampai 10 minit siap ! Jom tengok cara masak Kastard Jagung.

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !

1- Bancuh tepung kastard bersama air terlebih dahulu di mangkuk atau dalam jug. Campurkan hingga tepung dan air itu sebati dan rata kesemuanya.

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !

2- Kemudian, dengan api yang sederhana. Masukkan bancuhan tepung kastard tadi dalam periuk bersama gula dan susu cair. Kacau sehingga likat dan perlahankan api.

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !

3 - Mummy kacaukan adunan kastard jagung sehingga likat sebegini dengan menggunakan pemukul telur. Guna pemukul telur supaya adunan kastard jagung tak berketul

4 - Siap masak, masukkan dalam bekas dan sejukkan dalam peti sejuk.

KASTARD JAGUNG SEDAP MAKAN MASA SEJUK !, resipi kastard jagung, cara buat kastard jagung, bahan kastard jagung, Mummy ni, semenjak anak-anak masih kecil. Resepi mudah je, yang mummy cari dan buat. Resepi susah memang tak DONE nak buat. Hehehe. Kenapa buat Kastard Jagung? Entahlah, mungkin boleh sejukkan tekak di di kala cuaca panas meleting ni ha.  Biasalah bulan Ramadan ni, kan ! Tekak macam-macam nak makan. Resepi apa yang mummy nak share kali ini? Tentulah, KASTARD JAGUNG SEDAP, LELAGI MAKAN MASA SEJUK. Perghhhh memang sedap weiiii !

Tadaaa...siap dah puding kastard jagung mummy. Potong ikut gaya kesukaan korang nak membuat, 4 segi, 3 segi. Mummy? Mummy pilih bentukku di hatimu lah hehehe.

You Might Also Like

8 comments

  1. Perghhhh sedapnya. Juadah paling win. Sedap boleh gak buat ni nanti.

    ReplyDelete
  2. ini menduga tekak dan mata namanya

    ReplyDelete
  3. lama tak buat kastard jagung ni.makan sejuk² sedap ni

    ReplyDelete
  4. Sedapnya Linda, nanti nak buat juga lah..

    ReplyDelete
  5. Puding kastard jagung ni fav suami Bonde, Nanti nak buatkan untuk dialah he he he

    ReplyDelete
  6. Saya suka makan kastard jagung time panas panas tuh kak.. Kalau dah sejuk saya kurang sikit nak makan.. Hahaha

    ReplyDelete
  7. tetamu beraya nanti, hidangkan kastard jagung sesejuk.
    fuiyoh best!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -