Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash : MANDIAN LEMBUT UNTUK BABY DAIM

Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash : MANDIAN LEMBUT UNTUK BABY DAIM Hai korang, dah mandi ke belum tu? Haha soalan 'deep' pulak ye. Sebenarnya mummy baru je sudah mandikan Daim Naufal. Terus rasa nak cerita bab mandian Daim Naufal. 

Daim Naufal ni, seorang budak yang sangat suka mandi. Lepas tu, kalau dah mandi, tak nak keluar. Huhu. Lama weiii mummy kena layan si Daim ni dalam bilik mandi. Mujur mandian Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash bersifat lembut, jadi mummy tak risau sangat Daim Naufal mandi dan bermain mandian Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash lama-lama di bilik mandi.




Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash : Mandian Lembut untuk Daim Naufal


Mummy akui, bukan senang dan bukan mudah nak pilih mandian terbaik untuk baby dan anak kita. Silap pilih, habislah! Naik rashes lah nanti! Daim juga mempunyai kulit sangat sensitif. Mujur ada Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk menjagakan kesihatan dan membersihkan kulit Daim. 

Kalau korang nak tahu, Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash bukan sahaja untuk baby tapi boleh di pakai sehingga toddler. 





Mummy memang dah biasa pakai barangan Cetaphil, tapi bila ada produk Cetaphil yang sesuai untuk umur Daim. Memang mummy tak tunggu dah, terus grab je mandian Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash ni.

Selain tu, kenapa mummy memilih Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk Daim?

5 Sebab Mummy Memilih Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk Daim


Macam ibu bapa lain juga, sebelum mummy buat keputusan untuk memilih Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk Daim, Mummy akan semak bahan-bahan dalam produk mandian terlebih dahulu. 




Apa yang mummy dapati, produk mandian Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk Daim ni bagus sebab :

Dermatologists Tested & Paediatricians Recommended

Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash telah diuji oleh dermatologi dan juga disyorkan oleh pakar kanak-kanak. Kalau doctor pun syorkan produk ni, memang selamat untuk guna kat kulit baby kan?




0% paraben
Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash untuk Daim ini tak mengandungi bahan paraben! Paraben merupakan sejenis bahan pengawet yang digunakan dalam pemprosesan membuat bahan-bahan dalam kosmetik dan ubat-ubatan. 

Soap Free
Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash tidak berbuih so takkan keringkan kulit baby dan kekalkan kulit bayi lembap.

Tear Free
Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash tidak memedihkan mata. Jadi, mummy tak perlu risau jika Daim mandi sambil bermain sabun di bilik mandi.


1⁄3 moisturiser with soothing aloe vera and almond oil
Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash mengandungi 1/3 aloe vera dan juga minyak badam. Dimana kandungan 2 bahan ini membantu menjaga kelembapan kulit Daim yang masih halus. Baunya juga wangi dan segar.


Hypoallergenic
Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash juga bersifat hypoallergenic berupaya menjaga kulit bayi supya tidak terdedah kepada reaksi allergi yang tinggi.

Kalau korang nak tahu, dari survey yang di buat dari Home Testers Club Malaysia, 10/10 ibu di luar sana yang pernah cuba Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash ni setuju atas mandian ni membersihkan dan melembapkan kulit halus baby. Sebagai seorang ibu, I setuju jugak.

Daim ini pun suka mandi swimming pool, lepas keluar je dari kolam renang. Memang mummy akan bilas dan sabunkan Daim dengan Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash dan hantar dia pergi mandi.

Dari kajian, jenama dan kandungan yang terdapat dalam Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash, mummy highly recommend mandian ni pada korang di luar sana juga.




Sifatnya yang lembut, wangi (asli) pada kulit Daim membuatkan mummy bertambah jatuh cinta dengan Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash.



Di Mana Boleh Dapatkan Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash
Di mana boleh dapatkan Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash? Macam mummy, selalunya mummy dapatkan di pharmacy je. Tapi, kalau tak ada masa sangat untuk ke kedai. Mummy akan beli terus di Shopee atau pun Lazada.

Tekan..tekan..guna telefon je, esok sampailah Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash di rumah!

Korang yang nak dapatkan produk, jangan tunggu lama sangat untuk buat decision ye. Dapatkan hari ini, tau!


Info lanjut, boleh layari ke :- 

Shopee 


Lazada 


Website 


Facebook 


Instagram 


10 comments on "Cetaphil Baby Moisturising Bath & Wash : MANDIAN LEMBUT UNTUK BABY DAIM"
  1. Boleh beli untuk anak anak saya juga ninkak sebba Cetaphil memang bagus kan

    ReplyDelete
  2. wahh cetaphil ada produk mandi utk baby juga yaa

    ReplyDelete
  3. Bagus ya cetaphil ni punya kebaikan tu.. Jenama ni pun selalu jadi bualan org ramai

    ReplyDelete
  4. Ramai juga dah share pasal produk Cetaphil ni. Kata elok untuk mereka yang ada masalah kulit. Kita tak pernah guna lagi. Tapi dah standby dalam list kalau2 ada masalah, dah tahu nak guna produk apa.

    ReplyDelete
  5. Wah.. best ini.. Nanti nak cuba juga..

    ReplyDelete
  6. Tak sangka cetaphil dh ade produk utk baby.. Bgusla lgipun cetaphil produknya mmg fiyakini dan selamat

    ReplyDelete
  7. Bagus brand ni, i also have eczema and i m using their facial cleanser.

    ReplyDelete
  8. Ok boleh masuk dalam list untuk guna nanti. Lembut dan soap free.

    ReplyDelete
  9. Cetaphill ada new produk utk baby, baguslah bolehlah kongsikan info ini dengan kawan-kawan, utk digunakan nanti pada anak2 mereka

    ReplyDelete
  10. Wah..Cetaphil pun ada untuk baby laaaa

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com