Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food Penyelamat Kami di Kala PKPB di Selangor

Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food Penyelamat Kami di Kala PKPB di Selangor - PKP ke PKPB ke, yang pastinya, rumah wajib ada standby makanan. Ye lah, kids pun tak sekolah 24 jam duduk rumah. Sekejap lapar, sekejap nak makan itu, sekejap nak makan ini. Masak ini, bukanlah kerja mudah, nak prepare itu ini, potong itu ini. Tu pun, dah ambil amsa yang agak lama ! Erm, kena juga standby makanan yang mudah masak dan jimat masa. Bukan apa, kita ni walau duduk rumah tapi masih kerja (Work From Home). Tak boleh lah, nak masak setiap masa untuk breakfast, lunch, tea time dan dinner. Sebagai solusi, mummy standby Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food 

Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food Penyelamat Kami di Kala PKPB di Selangor



Tada... Bihun Sup Soto dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food Penyelamat Kami di Kala PKPB di Selangor. Mummy gandingkan dengan bihun. Sebab? Anak-anak kami suka makan bihun sup ! Masa buat ini, mummy belum siapkan bergedil lagi. Anak-anak tak makan bergedil. Hanya mummy dan daddy je makan. So, apa yang penting kena siapkan makan anak terlebih dahulu. Hehehe.



PKPB ini, mummy keluar beberapa kali untuk beli groceries dalam seminggu. Selebihnya, memilih pembelian online seperti Frozen food, atau groceries biasa. Bila dapat tahu Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food ni, Memang mummy sukalah ! Terus buat stok.



Kek pisang frozen pun ada tau hehe. Kek merupakan kudapan wajib ada di rumah, sebab Daim peminat kek. Mummy bukan tak boleh buat sendiri kek ni. Boleh je, cuma kalau dah hari-hari nak kek. Uiii jenuh lah kan. Kita WFH bukannya hosuse wife sepenuh masa lagi Insyaallah lah soon. Sekarang ini, kita dah boleh mula biasakan diri.




Ahh-Yum by Kampong Kravers ini , bukan je ada 3 jenis frozen food seperti di atas. Tapi, ada banyak range lagi. Pilihlah mana yang berkenan di hati ye .

Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food



Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food ini antara paling senang, Lepas defrost kan , boleh terus panaskan menggunakan microwave atau atas dapur. Mummy memilih untuk di panaskan di atas dapur. 

Panasakan selama lebih kurang 25 minit , dan sedia di hidangkan. Mudah kan?

Bihun Sup Soto dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food

Kuah Sup Soto dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food , hanya semata kuah je. Boleh juga di jadikan bakso punya kuah juga. Pendek kata boleh di bagaikan.

Mummy pula, buat Bihun Sup Soto dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food

Panaskan kuah sup soto selama 20 minit atau sehingga didih betul, taburkan daun sup, nak letakkan metaballs pun boleh gak !

hirisan ayam

bihun yang siap celur

ayam goreng yang belum di siap. Daim suka ayam goreng

Sambal kicap cili api perah dengan lima. perghhh



Ada kacang tanah goreng, barulah soto kan hehe

antara menu express juga kan. So, senang tak?


Adanya, frozen food dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food ni, memang memudahkan kerja mummy. Sekejap je siap ! 

Kalau korang pun sejenis banyak kerja PKPB ni, jangan stress tau. Order je frozen food dengan Ahh-Yum by Kapong Kravers ni. 

Untuk masa sekarang ini, ada offer PENGHANTARAN PERCUMA / FREE delivery jika membeli frozen food melebihi RM50

dan juga diskaun 10% OFF dengan setiap pembelian RM100 dan ke atas.

Untuk order, boleh laayri ke order.ahhyum.com
3 comments on "Soto dan Daging Masak Lemak Cili Api dari Ahh-Yum by Kampong Kravers Frozen Food Penyelamat Kami di Kala PKPB di Selangor"

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com