Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun (Jelatah)

Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun - Assalamualaikum ! Bila bulan puasa ni, sibuk nak tayang makanan berbuka kan? Saje buat...

Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun - Assalamualaikum ! Bila bulan puasa ni, sibuk nak tayang makanan berbuka kan? Saje buat kenangan, next next Ramadan nanti boleh throwback pulak. Mummy ni, since hari kerja puasa kali ni duduk rumah mak. Memang mak dengan abah je lah yang masak. Sedap-sedap menu mak abah masak. Buka puasa 6 Ramadan baru ni. Mak abah masak Rendang Ayam Tua dan pencuk Nanas Timun (Jelatah).

Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun (Jelatah)


Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun - Assalamualaikum ! Bila bulan puasa ni, sibuk nak tayang makanan berbuka kan? Saje buat kenangan, next next Ramadan nanti boleh throwback pulak. Mummy ni, since hari kerja puasa kali ni duduk rumah mak. Memang mak dengan abah je lah yang masak. Sedap-sedap menu mak abah masak. Buka puasa 6 Ramadan baru ni. Mak abah masak Rendang Ayam Tua dan pencuk Nanas Timun (Jelatah).    Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun (Jelatah)

Buka Puasa Rendang Ayam Tua lama tak makan, memang sedap di buat rendang. Rendang merah pilihan kami sekeluarga !

Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun - Assalamualaikum ! Bila bulan puasa ni, sibuk nak tayang makanan berbuka kan? Saje buat kenangan, next next Ramadan nanti boleh throwback pulak. Mummy ni, since hari kerja puasa kali ni duduk rumah mak. Memang mak dengan abah je lah yang masak. Sedap-sedap menu mak abah masak. Buka puasa 6 Ramadan baru ni. Mak abah masak Rendang Ayam Tua dan pencuk Nanas Timun (Jelatah).    Buka Puasa Rendang Ayam Tua dan Pencuk Nanas Timun (Jelatah)

Pencuk Nanas Timun (Jelatah) paing senang buat dan paling sedap. Hanya hiris buah nanas (ikut bentuk yang kita suka), bawang, cili api, sedikit garam dan gula. Masam, manis, pedas semua cukup lengkap rasanya ! Boleh baca di  >> SINI juga

Korang ada yang suka menu macam mummy tak? Kalau ada, sep sket ! 

You Might Also Like

6 comments

  1. SEdapnya rendang ayam...

    ReplyDelete
  2. Sedapnya...berbunyi terus perut akak Linda..hahahaa..duk umah mak memang best..macam- macam lauk ada kan..

    ReplyDelete
  3. Sedapnya Rendang Ayam n Jelatah tu Linda.. Memang dedua feveret Kak Sue..

    ReplyDelete
  4. mummy, ayam tua tu tak liat ke?

    ReplyDelete
  5. Sedapnya. .Kecur air liur tengok

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan komen. Nanti saya blogwalking kembali ye :) - Linda -