6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA 2019 ANAK DI ASB !

6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA 2019 ANAK DI ASB !  - Mummy paling risau pegang duit raya anak lelama. Biasalah, bila banyak tangguh buat kerja . Lelama nanti lupalah, tak tahu letak mana lah, bercampur lah. Jadi , setiap kali balik beraya (touch down tempat sendiri) terus bawa duit pi bank in ikut akaun masing-masing !

6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA ANAK DI ASB ! 


Tahun-tahun sebelum ini anak-anak kami bagi priority simpan duit raya dalam Tabung Haji untuk mempercepatkan permohonan haji. Alhamdulillah semua dah cukup untuk mendaftar.

Oleh kerana duit dah cukup untuk pendaftaran haji dan Tabung Haji punya dividen tak memberangsangkan 1.25% tahun lepas. Kami beralih arah untuk menyimpan duit raya depa tahun ini dalam ASB !

6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA ANAK DI ASB ! 

BUKA AKAUN ASB DAIM !


6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA ANAK DI ASB !

Daim tak ada akaun ASB lagi, macam mummy bagi tahu awal-awal priority semua di Tabung Haji  ! So, tahun ini, kita bertukar simpan duit raya dalam ASB. MAkanya, kena buka akaun ASB Daim terlebih dahulu !

6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA ANAK DI ASB !

Sekarang ini, semua tak pakai buku, nak cek akaun boleh print je di Kiosk ASNB ! Senang je sekrang ! Makan separuh hari jugaklah buat akaun baru dan depositkan duit raya anak-anak di ASNB Shah Alam.

Tapi tak apalah, asalkan semua benda penting dah settle ! 

Duit raya yang di terima selepas ini, insyaallah akan di kumpul masukkan ke ASB juga. Untung juga dengan ASB ni dari RM2, boleh jadi RM30 ribu tau. Macam mana tu? Ha...tunggu mummy cerita di entri lain pulak ye hihi

Sabar tau !


7 comments on "6 SYAWAL KAMI SIMPAN DUIT RAYA 2019 ANAK DI ASB ! "
  1. Saya pun simpan duit budak budak dekat asb. tabung haji tu saya nak cukupkan 1.3k untuk daftar haji dieorang. balance masuk asb. satu lagi planning nak buat sspn, tak terbuat lagi.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Tak rugi melabur di ASNB pun... Fa pun sama... Simpan duit2 Raya Yash semua...

    ReplyDelete
  3. Anak anak saya semua dah ada asb. Duit raya pun memang simpan dlm asb. Tapi duit raya dorg sy xsmpn lg dalam asb. Sibuk dengan kerja sampai xde mse nk smpan. Tgu cuti nanti baru simpan

    ReplyDelete
  4. wahhh dulu rajin la ray simpan duit raya skrg xde duit raya dah hahaha

    ReplyDelete
  5. Samalah.. Sha pun simpan duit raya anak di ASB sebab untuk tabung haji memang dah buat tiap bulan..

    ReplyDelete
  6. bila baca entry ni baru teringat dah lama x simpan duit dalam ASB...hahaha...baki tu rasanya makin bertambah je tu...eh..kena pi tengok la nanti ni

    ReplyDelete
  7. Kak Sue lama dah tak menyimpan kat ASB nie Linda, bila baca entri Linda rasa bersemangat pula nak pi simpan duit juga kat sana..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com