AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ?

AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ? - Yes, salah satu soalan hot buat mummy. Almaklumlah... mummy kan agent insurance AIA. Walau ramai orang pandang negatif pada agent insurance. But, i am ok with this line. I love this line sebab nawaitu mummy nak bantu orang bukan nak menyusahkan orang especially adik beradik, saudara mara dan juga kawan-kawan mummy. Kalau mampu RM30 sebulan pun tak apa. Ada je insurance semurah RM30 ! Okay stop pasal harga insurance ini... berbalik kepada soalan hot yang sering mummy terima AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ?


AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ?


AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ? Sebelum mummy jawabkan bab ini. Terlebih dahulu mummy nak share sedikit basic info tentang COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS . 



1. COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS permualaannya adalah dari demam dan selsema

2. Demam selsema yang lebih 3 hari ini, biasanya kalau ke hospital swasta memang confirmed akan masuk wad hospital. Kes sebegini AIA Insurance cover (jika ada medical card)

3. Jika di dapati demam selsema itu adalah COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS . Pesakit terus di hantar ke hospital kerajaan.

4. COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS  untuk masa ini hospital kerajaan akan handle.

5. Jika masuk wad di hospital kerajaan, AIA Insurance akan bayar RM100 sehari untuk elaun hospital (basic medical card). Manakala, COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS pula, AIA akan bayar RM200 sehari untuk elaun hospital kerajaan

Kena bayar extra ke untuk kes COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS . . Okay bab ini apa yang mummy dapat info dari pihak AIA adalah NO EXTRA CHARGE ? NO EXTRA COST bagi yang sudah ambil polisi sebelum 31 Mac 2020.

Atas ini, pencerahan mummy tentang kemasukan wad dan juga pemegang pilisi insurance AIA yang mempunyai plan medical card (kad perubatan). Macam mana pula jika berlaku kematian? ada pampasan kematian dari AIA Insurance tak?

Bab ini, pampasan kematian iaitu jika pemegang polisi mempunyai polisi LIFE INSURANCE / INVESTMENT LINKED dengan AIA Insurance. Yes, korang akan dapat extra RM10K pampasan ! Dengan syarat , polisi di ambil sebelum 31 Mac 2020 ! extra RM10k ye. Bukan kaleng-kaleng !

Secara amnya, AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ? Hehehe..bab ni mummy tak nak jawab dah. Jemput baca aje lah :)

Nakkan benefits ini tanpa kos tambahan? Bolehlah ambil mana-mana plan insurance dengan agent AIA, kalau korang tak suka nak ambil dengan mummy sekali pun.

Sebab apa? HARIMAU MATI TINGGALKAN BELANG, KITA MATI TINGGALKANLAH $$$$$$

Kalau nak tahu harga , jenis polisi yang sesuai ikut bajet. Korang boleh je whatsapp mummy. Insyaallah, mummy akan berikan harga kasih sayang untuk korang yang tersayang. Hehehe

Tekan aje link ini : http://www.wasap.my/60126460421/AIA



Walau korang dah ada perlindungan polisi insurance, kebersihan jangan sesekali di abaikan ye ! Sanitised dan basuh lah tangan dengan kerap. Lelagi, apabila kerap bersalam atau berjumpa dengan orang yang ramai dan padat.

Moga kita di jauhkan dari malapetaka ! Amin..
1 comment on "AIA INSURANCE COVER KE COVID-19 ATAU DI KENALI SEBAGAI CORONA VIRUS ?"
  1. Betapa pentingnya insurans untuk diri dan family kan linda

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com