NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR

NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR - Mummy ternampak di Instagram Neelofa tentang aplikasi THENOOR yang beliau lancarkan, nampak sangat menarik dan padat dengan info islamik yang kita sebagai seorang muslim perlukan.

NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR


‘TheNoor’ ini merupakan syarikat dibawah Noor Luminous Sdn Bhd. Setelah 6 bulan proses menubuhkan aplikasi THENOOR. Kini ianya boleh di pakai oleh semua orang. Apa yang menarik dalam aplikasi THENOOR dari Neelofa ini?

MENARIK TENTANG THENOOR NEELOFA


Apa yang menarik tentang aplikasi THENOOR Neelofa ini adalah

1. Ianya didatangkan khas dengan rakaman bacaan tafsiran al-Quran dalam lima bahasa yang berbeza termasuk Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Mandarin, Bahasa Tamil dan Bahasa Indonesia. 

2. ‘TheNoor’ ini tidak terhad untuk pengguna Islam sedia ada ataupun Islam di Malaysia ianya sangat sesuai untuk Muslim yang baharu memeluk agama Islam Muaalaf untuk memudahkan mereka memahami bacaan al-Quran.



NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR

3. ‘TheNoor’ mempunyai konten penting seperti waktu solat, arah kiblat, lokasi-lokasi masjid berdekatan dan tafsiran bacaan al-Quran. 

4. Sangat di perlukan oleh seorang Muslim atau yang beragama Islam , walau di negara maan kita sekali pun, kita boleh akses dengan bantuan aplikasi THENORR Neelofa.



NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR

Akan datang, Neelofa akan menambahbaikkan lagi aplikasi THENOOR seperti :-

1. Menambah lagi bahasa-bahasa lain. Antara bahasa yang dimaksudkan itu termasuk Bahasa Turki, Perancis, Spanyol, Urdu dan Hindi.

2. Merancang untuk memperkenalkan fungsi wasiat dan faraid yang membolehkan pengguna mengelolakan wasiat mereka menerusi aplikasi ini seiring dengan undang-undang Syariah.

3. Portal untuk bayar zakat, derma

NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR

4. Online services, jualan atas talian / pembayaran tanpa tunai, akan di perkenalkan seperti dompet digital iaitu E-Wallet yang punyai fungsi Kad Prabayar Visa menerusi Fasspay. Kaedah ini sedang dalam proses kelulusan Bank Negara Malaysia.

Jomlah kita muat turun aplikasi TheNoor di Play Store bagi pengguna android. Atau boleh muat turun di Apps Store untik pengga Appple.

BTW, congaratulations Neelofa ! 
5 comments on "NEELOFA BERJAYA LANCARKAN APLIKASI ISLAMIK THENOOR"
  1. apss yg bagus nak try tgk kat google play la. ada kan

    ReplyDelete
  2. Menariklah apps yang dibuat , tahniah Neelofa diatas pelancaran apps ni sangat bermanfaat

    ReplyDelete
  3. Wah menarik nie Linda.. nak download lah nanti..

    ReplyDelete

Welcome back , guys !

Thank you for connecting with me. Your comments are much appreciated :)

For any enquiries, please do not hesitate to contact me at nurazlindaazman@gmail.com